Man die code typt achter computer

Externe partij had toegang tot gegevens van klanten van Ticketmaster

Laatst bijgewerkt: 28 januari 2019
Leestijd: 1 minuut, 0 seconde

Ticketmaster heeft naar buiten gebracht dat een externe partij door schadelijke software mogelijk toegang had tot klantgegevens. Dit lek werd op 23 juni ontdekt door Ticketmaster UK. Ticketmaster nam een product af van Inbenta Technologies en daarop bevond zich mogelijk kwaadaardige software, waardoor gegevens van klanten gestolen konden worden. Ticketmaster heeft het product van Inbenta uitgeschakeld op de website.

Mail aan slachtoffers

Volgens Ticketmaster zijn wereldwijd minder dan 5% van alle klanten getroffen door het lek. Het bedrijf heeft een e-mail gestuurd naar de mogelijke slachtoffers. Het gaat hierbij om mensen die tussen september 2017 en 23 juni 2018 een kaartje hebben gekocht via Ticketmaster. Bij de gelekte gegevens gaat het om namen, e-mailadressen, telefoonnummers en mogelijk ook betaalgegevens. Het bedrijf is samen met experts een onderzoek gestart naar het incident en zegt op basis van de eerste resultaten dat ze ervan overtuigd zijn dat alleen een paar Britse klanten getroffen zijn door het lek.

Voorzorgsmaatregelen

In de mail schrijft Ticketmaster dat het bericht uit voorzorg verspreid wordt en dat er geen aanwijzingen zijn dat de gegevens daadwerkelijk gestolen zijn. Klanten die een mail hebben ontvangen worden aangeraden om hun wachtwoord te veranderen. Ook raadt Ticketmaster aan om bankafschriften te controleren op tekens van fraude.

Hoofdauteur:

Meer artikelen uit het ‘Nieuws’ dossier

Reacties
Plaats een reactie
Een reactie plaatsen

Op zoek naar een VPN?

Bekijk ons overzicht met de meest betrouwbare, snelle en veilige VPN-services.
Uitgebreid getest door experts.

Bekijk welke VPN het beste bij je past